BMW
– Midlet var et seriøst og ambitiøst arbejde med kundeloyalitet
Situation
BMW Danmark har siden 2012 indtaget førstepladsen i den danske del af Loyalty Group´s og FDM´s årlige kundetilfredshedsundersøgelse, AutoIndex. Virksomheden har i den grad set lyset, når det kommer til kundeloyalitet, og et kontinuerligt fokus på området er en vigtig del af strategien. Derfor ønskede BMW det fulde overblik over kundernes forventninger og oplevelser, så koncernen kunne prioritere de vigtigste indsatsområder.
Løsning
Loyalty Group gennemfører årligt en dybdegående kundeundersøgelse blandt BMW’s kunder, ligesom virksomheden årligt tilkøber detaljerede resultater fra AutoIndex-undersøgelsen, der både omfatter BMW´s egne resultater og resultaterne fra de nærmeste konkurrenter. Herudover gennemfører Loyalty Group årligt en række workshops for både importør og forhandlerne.
Resultat
BMW Danmarks kundetilfredshed på både bil, forhandler og værksted viser en markant større fremgang i forhold til både den svenske og norske BMW-organisation i de årlige AutoIndex undersøgelser. Det viser, at det store arbejde, som er iværksat for at sikre en stadig højere kundeloyalitet, bærer frugt. I 2019 konstaterede BMW Danmark den største vækst i forhold til alle BMW-markeder globalt.