Eniig
– Midlet var faste målinger af kundeloyalitet, så ENIIG kunne sætte ind over for kritiske kunder
Situation
ENIIG leverer fibernet, TV og fastnettelefoni, og med ensartede produkter og hård priskonkurrence er det et hårdt marked at befinde sig i. Nye kunder er dyre at skaffe, og eksisterende kunder er svære at fastholde. Derfor ønskede ENIIG at balancere en ambitiøs vækststrategi med et målrettet fokus på at fastholde – og udvikle forholdet til – de eksisterende kunder.
Løsning
Eniig høster nu frugterne af deres øgede kundefokus. Resultatet er øget fastholdelse af både gruppen af helt nye kunder og de kunder, der har en længere anciennitet. Eniig har desuden øget salget til de eksisterende kunder betragteligt. Udover at øge omsætning og indtjening har Eniig også styrket kundetilfredsheden og -loyaliteten. Som en ekstra bonus modtager Eniig færre opsigelser og kundeopkald – og virksomheden har øget ambassadøreffekten og antallet af permissions til brug i markedsføringen.
Resultat
Loyalty Group og ENIIG etablerede en løsning, som løbende målte de eksisterende kunders oplevelser. Målingerne gav mulighed for at sætte tidligt ind over for tvivlsomme kunder, og de kundevendte medarbejdere fik adgang til opdaterede informationer om den enkelte kundes modtagelighed over for mersalg – og hvilke produkter og tillægsydelser, kunden konkret var interesseret i.