Hartmann
– Midlet var skabe et tydeligt billede af kundernes oplevelser og præferencer
Situation
Brødrene Hartmann A/S er bl.a. Europas største producent af emballage til æg. Som led i et større kvalitetsudviklingsprojekt ønskede Hartmann at få et bedre billede af kundernes oplevelser og præferencer i samarbejdet med henblik på at kunne målrette og prioritere de mange indsatser, som blev klarlagt undervejs i projektet.
Løsning
Sammen med Loyalty Group gennemførte Hartmann en omfattende kundeundersøgelse på 16 sprog i 33 lande. Loyalty Group stod for studiet og leverede efterfølgende analyser, rapporter og tilpassede resultater i form af strategiske nøgletal til ledelse, de ansvarlige på forskellige markeder og ikke mindst individuelle kunderapporter til hver enkelt Key Account Manager. Herud gennemførte Loyalty Group workshops og specielle træningsforløb.
Resultat
Gennem samarbejdet med Loyalty Group har Hartmann fået en dyb indsigt i samarbejdet med kunderne. Processen har været med til at optimere Hartmanns værdikæde, produktkvalitet og klagehåndtering. Alt sammen faktorer, som har medvirket til en øget kundeloyalitet og bidraget til vækst og indtjening.