Ledelsesmotivation
Ønsket om mere kundeorientering bliver ofte født omkring marketing eller kundeservicefunktionerne, men en vellykket kundevækstrejse må og skal starte med topledelsen. Lige så tydeligt og tilgængeligt vækstpotentialet er blandt dine eksisterende kunder, lige så vanskeligt er det at høste, hvis ikke en kundeorientering er ordentlig forankret i hele organisationen.
Derfor kræver det involvering fra øverste sted – og vi ved, at ledelses-ører kræver gode argumenter. Dem er der til gengæld masser af, når det kommer til kundeorientering.
Lad tallene tale
Beslutningen om mere kundeorientering bygger ikke på en svær cost benefit-analyse, for business casen er som regel meget overbevisende. Vi har indsigten og redskaberne til at skabe en realistisk business case for din virksomhed, så ledelse og bestyrelse kan forholde sig til et potentiale i kroner og ører – frem for en ren gennemgang af blødere kriterier.
Vi ser eksempelvis på, hvad der ville ske, hvis I mistede bare fem procent af de kunder, som er mest illoyale i dag? Og hvad ville det omvendt betyde på bundlinjen, hvis I kunne sælge 10 procent mere til jeres mest loyale kunder? Hvad er potentialet i at sænke jeres churn rate på kunder med en procent?
Det er udregninger, der er til at lave – og resultater, der er svære at sidde overhørig.
Få fundamentet på plads
Loyalty Group har mere end 30 års erfaring med loyalitetsprojekter i både store og mellemstore virksomheder i en lang række brancher. Det giver os den fornødne tyngde, når vi skal præsentere business case og tal for topledelserne.
Vi hjælper blandt andet med at:
- Opstille en konkret business case for arbejdet med kundeorientering
- Kortlægge jeres udfordringer og mål i arbejdet med kundeorientering
- Prioritere jeres vigtigste kundevendte indsatser i de kommende år
- Rådgive om optimal kundeorienteret ledelse på basis af best practise
Kontakt os – og lad os komme godt i gang.