AutoIndex™

Fokus på skandinaviske bilejeres loyalitet

AutoIndex™ er den største og mest omfattende af Loyalty Groups BrancheIndex-undersøgelser med 52.097 besvarelser i 2022. Undersøgelsen afdækker private bilejeres oplevelse af og tilfredshed med deres bil, forhandler og værksted.

25 skandinaviske bilimportører anvender AutoIndex som et værktøj til at følge udviklingen i kundernes oplevelser og vurdere, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne på markedet.

Resultater fra AutoIndex 2022

BMW vinder AutoIndex 2022 i Danmark, mens Toyota indtager dette års andenplads. Volvo tager den sidste podieplads i Danmark. Resultaterne er udregnet på basis på 21.603 danske bilejeres oplevelser og holdninger.

Total resultatet af AutoIndex 2022 i Sverige er offentliggjort

Toyota vinder AutoIndex 2022 i Sverige, mens Honda indtager andenpladsen.
Tesla deltager for første gang i AutoIndex Sverige, bilproducenten rykker direkte ind på undersøgelsens sidste podieplads.
Resultaterne er udregnet på basis af mere end 16.000 svenske bilejeres oplevelser og holdninger.
De resterende svenske resultater, følger i løbet af  2022.

Total- og loyalitets-resultater af AutoIndex 2022 i Norge er offentliggjort

Lexus vinder, for 11. år i træk, AutoIndex 2022 i Norge. Både Toyota og BMW bibeholder deres placeringer fra 2021, på anden og tredjepladsen.

Loyalitet overfor bilmærket

Lexus og Toyota bibeholder også deres placeringer, som nummer et og to,  på loyalitetspodiet. BMW har opnået en placering på loyalitetspodiets tredjeplads.

Resultaterne er udregnet på basis af mere end 13.000 norske bilejeres oplevelser og holdninger.
De resterende norske resultater, følger i løbet af 2022.

Om AutoIndex

AutoIndex undersøgelsen består af over 200 spørgsmål, hvor de private bilejere skal forholde sig til sit bilejerskab ud fra fire områder. Bilen i sig selv (produktet), den overordnet Loyalitet overfor bilmærket, forhandleren (købsoplevelsen) og værkstedet (servicering af bilen).

 

Danmark Norge Sverige
Totalresultat
1. BMW 1. Lexus 1. Toyota
2. Toyota 2. Toyota 2. Honda
3. Volvo 3. BMW 3. Tesla
 
Bil og køreegenskaber
1. BMW 1. Lexus 1. Kommer snart
2. Volvo 2. Toyota 2. Kommer snart
3. Mercedes-Benz 3. BMW 3. Kommer snart
 
Loyalitet overfor bilmærket
1. BMW 1. Lexus 1. Kommer snart
2. Mercedes-Benz 2. Toyota 2. Kommer snart
3. Tesla 3. BMW 3. Kommer snart
 
Oplevelser ved køb af bil
1. Toyota 1. Kommer snart 1. Kommer snart
2. Suzuki 2. Kommer snart 2. Kommer snart
3. Volvo 3. Kommer snart 3. Kommer snart
 
Service af bil på værksted
1. Toyota 1. Kommer snart 1. Kommer snart
2. Suzuki 2. Kommer snart 2. Kommer snart
3. Hyundai 3. Kommer snart 3. Kommer snart

AutoIndex i pressen

Resultaterne fra AutoIndex møder hvert år stor interesse fra både bilbranchen og pressen og er blevet omtalt i både danske, norske og svenske medier.

For Toyota Danmark udgør Loyalty Groups årlige AutoIndex resultater nok det vigtigste supplement til kundetilfredshedsanalyser og VoC. Analysen giver et detaljeret indblik i kundernes oplevelse med vore produkter og services, og giver os ny viden og teser at arbejde videre med. Derfor præsenteres og deles resultaterne med en stor del af organisationen, lige fra top management til specialist niveau, da vi jo alle arbejder med at forbedre kunderejsen og udvikle forretningen.”

Ralf K. Jensen, Senior Specialist hos Toyota

 

Toyota Norway has for many years had significant use of the annual AutoIndex survey.

Hence, every year when issued, we gather key staff across the company including top management for a survey review with Mikkel Korntved and Lars Jepsen from Loyalty Group.

Thereafter, the key findings are used by the related departments to further investigate and decide upon improvement areas and actions.

As AutoIndex being the largest car survey in Scandinavia and also constantly developing scope, the importance of this extensive survey as a management tool cannot be overrated.

Jørn A. Brønmo, Marketing Director hos Toyota Norge AS

 

Toyota reklame film maj 2022 ‘Toyota Dansen’

Toyota har vundet bedste værksteds oplevelse i AutoIndex 2022 for 20. år i træk.

For 20. år i træk indtager Toyota førstepladsen som det bilmærke, der både har de mest tilfredse værkstedskunder, og det bilmærke, hvor kunderne er mest tilfredse med forhandleren. 

 

Download: AutoIndex

 

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af AutoIndex, så udfyld formularen.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 70 25 26 27, hvis du vil vide mere om AutoIndex og anvendelse af resultaterne.

 

Autoindex