Få overblik over mulighederne for mersalg

Forside 9 Inspiration 9 Artikler 9 Få overblik over mulighederne for mersalg

Indsatsen for at skabe mersalg bliver desværre ofte for tilfældig og ustruktureret

Dette er ofte fordi sælgerne ikke har tilstrækkeligt overblik over kundernes behov og forventninger til samarbejdet.

Det kan skyldes, at virksomheden ikke arbejder struktureret med at indsamle viden om kunderne på 1:1 niveau, eller at sælgerne ikke har adgang til den nødvendige viden i hverdagen.

Hvis sælgere ikke har overblik over de oplagte muligheder for mersalg, kan det betyde:

  • Ressourcerne bliver anvendt på de “forkerte” kunder
  • Højere omkostninger og længere vej til det enkelte salg
  • Manglende meromsætning på de eksisterende kunder
  • Afdæk mulighederne for mersalg hos kunderne

Hos Loyalty Group kan vi hjælpe dig med at få overblik over hvilke kunder, der er mest tilfredse og loyale og samtidig har et reelt behov for virksomhedens produkter. Det giver dig mulighed for at planlægge salget og bruge ressourcerne dér, hvor der er størst sandsynlighed for, at du kan gennemføre et salg. Vi kan desuden rådgive dig omkring konkrete tiltag i salgsafdelingen, som kan være med til at sikre, at kunderne køber både mere og oftere hos din virksomhed i fremtiden.

Hav fokus på de rigtige kunder og øg sandsynligheden for salg

Med en struktureret salgsindsats har du mulighed for at øge omsætningen med færre ressourcer, simpelthen fordi du retter opmærksomheden og indsatsen mod de rigtige kunder. Det betyder både større sandsynlighed for salg og større tilfredshed hos kunderne, som oplever, at du er en seriøs samarbejdspartner med øje for netop deres ønsker og behov. Når salget bliver nemmere stiger motivationen også mærkbart blandt dine sælgere.

God arbejdslyst!

Husk at vi hos Loyalty Group altid gerne vil hjælpe dig og din virksomhed. Kontakt Loyalty Group på info@loyaltygroup.dk eller telefon + 45 70 25 26 27 for en afklarende dialog.

Artikel udgivet i 2017

Hvis du vil vide mere...

Læs meget mere om Loyalty Group og vores erfaringer gennem mere end 25 år. Du kan også lade dig inspirere af vores viden om kundeloyalitet, eller læse mere om vores løsninger og research.

Løsninger

Der er ingen quick fix, når du vil have loyale kunder. Til gengæld har vi masser af gode og velafprøvede løsninger.
 

Vores research

Vi har siden 2003 taget temperaturen på kundeloyaliteten i udvalgte brancher for at kunne rådgive vores kunder på basis af faktuel og opdateret viden.
 

Om Loyalty Group

Vi hjælper virksomheder med at øge indtjeningen via styrket fokus på kundeloyalitet. Og det har vi gjort i over 25 år.
 

Tilmeld dig vores nyhedsbrev LoyaltyNews