Loyalitetsudvikling
Du kommer ikke sovende til loyale kunder
– men derfor skal du ikke kun drømme om dem.
Udvikling af kundeloyalitet er vores grundlæggende opgave, og med +30 års erfaring ved vi om nogen, hvor komplekst et maskineri der skal for at udvikle en stærk kundeloyalitet. Kernen i kundeloyalitetsudvikling handler om at skabe personlige relationer og knytte stærke, emotionelle bånd til kunden.
Loyalitetsudvikling dækker over den samlede indsats, du har sat i værk for at holde på kunderne, og arbejdet bør operere på flere plan, hvis du skal høste det fulde udbytte af arbejdet.
Din indsats bør have et strategisk afsæt, og den bør være forankret i topledelsen og herfra finde vej ud i alle kroge af virksomheden. Kundestrategien er ofte en delstrategi i en større, overordnet ditto. Det bør dog ideelt forholde sig omvendt, så kundestrategien bliver den overordnede plan, og marketing-, salgs-, produktudviklings- og lignende strategier bliver underordnede delmængder heraf. Kunden er kongen, og loyale kunder er langt bedre for bundlinjen. Uden kunder, ingen forretning.
Din indsats bør også basere sig på et solidt fundament af viden. Det er simpelthen et krav for at komme i mål. Typisk starter du med tage temperaturen på situationen i dag – og efterfølgende måler du løbende på din udvikling i kundeloyalitet. Der findes en lang række forskellige kundeanalyser, du kan bruge til formålet, og du bør naturligvis være helt skarp i dine behov og ønsker, inden du søsætter undersøgelser og analyser.
Når du har skabt dit fundament, sætter du ind med indsatser, der er målrettet i forhold til din strategi. Kundeloyalitet og brandloyalitet opstår, når du forstår dine kunder – og overgår deres forventninger med dine indsatser. Den konkrete og kundevendte fase med loyalitetsskabende indsatser er naturligvis den vigtigste og vanskeligste fase – men det bør også være den lettelse at komme i gang med, hvis du har gjort forarbejdet i de to foregående faser ordentligt.
Gode kunderelationer kommer ikke af sig selv, og loyalitetsudvikling er en disciplin, vi mestrer. Brug os, hvis du vil godt fra start – og sikkert i mål.
Klar til loyale kunder?
Vi har mere end tre årtiers erfaring med loyalitetsudvikling, og vi hjælper dig gerne godt på vej mod loyale kunder.
Kundeloyalitet
Loyale kunder kan tydeligt måles på top- og bundlinje, og investerer du i... Læs mere her.
Kundeanalyser
Vi har mere end 30 års erfaring med at rådgive på baggrund af grundige... Læs mere her.
Scoping af projekt
Det er umuligt at nå dine mål hvis du ikke kender vejen. Alle... Læs mere her.
Nulpunktsmåling
Vores Nulpunktsmåling er et billede af tingenes tilstand, når det kommer til... Læs mere her.
Customer Centricity Maturity Assessment
Få afdækket, hvor kundeorienteret din virksomhed egentligt er - og identificér... Læs mere her.
Nyhedsbrev
Få mere ud af dit arbejde med kundeloyalitet
Tilmeld dig LoyaltyNews, og få inspiration og anbefalinger direkte i din indbakke. Du kan se frem til at modtage vores nyhedsbreve med ekspertråd, aktuel research og konkrete cases cirka seks gange om året.
Rigtig god fornøjelse.