Forside 9 Inspiration 9 Artikler 9 Bruger dine sælgere tiden på de forkerte kunder?

Bruger dine sælgere tiden på de forkerte kunder?

Har du svært ved at vurdere, hvordan dine kunder skal prioriteres i hverdagen?

Bruger dine sælgere tiden på de forkerte kunder?

Ved du hvilke kunder der har størst værdi for din virksomhed, eller forceres eksempelvis sælgernes fokus udelukkende på anskaffelse af nye kunder, som helst gerne skal anskaffes uden nogen form for indsigt i hvilke kunder der bør anskaffes?

Hvis du ikke har overblik over, hvordan kunderne skal prioriteres, er konsekvenserne blandt andet at:

  • De ”vigtige” kunder ikke modtager den fornødne opmærksomhed
  • Sælgerne er unødigt lang tid om at gennemføre et salg
  • Tiden bruges på aktiviteter, som ikke tilfører din virksomhed optimal værdi
  • Dine kunder oplever manglende relevans i dine sælgeres budskaber

Få overblik over hvilke kunder, der er de mest værdifulde

Loyalty Group kan give dig essentiel viden om hvilke kunder, der er mest værdifulde for din virksomhed. Det vil sige viden om, hvilke kunder der er mest tilfredse, køber mest hos din virksomhed, har planer om at købe mere i fremtiden, og samtidig er med til at tiltrække nye kunder.
Med denne viden har du overblik over, hvilke kunder dine sælgere skal arbejde på at udvikle og fastholde, samt hvilke kunder der skal bruges mindst muligt tid på i hverdagen.

Styrk kundernes loyalitet og øg din omsætning

Ved at sikre, at dine sælgere anvender deres tid på ”de rigtige kunder”, og målretter deres budskaber, kan du sikre at kunderne oplever øget værdi når de handler med din virksomhed.
En styrket værdioplevelse hos kunderne skaber øget tilfreds og loyalitet – hvilket bidrager positivt til din virksomheds omsætning.
Samtidig kan du reducere omkostninger ved at undgå, at dine sælgere bruger tid og ressourcer på aktiviteter, der ikke tilføjer din virksomhed optimal værdi.

Du kan med fordel læse, eller genlæse, vores artikel: ”Få overblik over mulighederne for mersalg”.

Vil du have styr på prioriteringen af din virksomheds kundeorienterede indsatser?

Læs mere om vores Nulpunktsmåling, som er en helhedsorienteret løsning, der afdækker dine kunders oplevelser, tilfredshed og loyalitet, og download produktbeskrivelsen, hvor du kan læse mere detaljeret om vores arbejdsmetoder, når vi hjælper vores egne, yderst tilfredse og loyale kunder, med at øge deres virksomheds bundlinje, ved at fokusere på kundeorienterede løsninger.