BrancheIndex™ Internet
Danske internetselskabers kundeloyalitet i 2022
Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
Undersøgelsen giver de danske internetselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.
Internetselskaberne vurderes på en række centrale områder.
Vurderingsområder
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Image
- Samfundsansvar
- Klagehåndtering
- NPS®
- Loyalitetsindex
BrancheIndex™ Internet 2022 resultat
Resultatet fra den seneste BrancheIndex™ Internet undersøgelse, i april 2022, giver for 11. gang i træk Waoo den højeste placering, blandt de deltagende internetselskaber. Waoo formår derved at fastholde sin position, som internetselskabet med de mest loyale kunder.
Ud over resultater for LoyalitetsIndex™, bidrager dette års undersøgelse med viden om 5480 internetkunders vurdering af deres internetselskab, på centrale områder såsom Produkt- og Servicekvalitet, Image og Værdi for pengene.
Waoo fortsat frontløber
På de tre øverste podiepladser ser vi først Waoo, på den næsthøjeste skammel står Hiper, og på tredjepladsen er det en ny deltager i undersøgelsen, Fastspeed.
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik. Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Internet målinger. Det er ikke muligt at vise en resultatsammenligning for Fastspeed.
Stigning i indekspoint
”Vi ser igen i år, at Waoos fokus på produktet i form af fiberteknologi, og et stærkt image, sikrer førstepladsen. Waoo stiger 3 point i årets undersøgelse, men de to lavsprisselskaber, Hiper og Fastspeed, følger lige efter. Hiper stiger hele 9 indekspoint, Fastspeed, som deltager i undersøgelsen for første gang, placerer sig fint i toppen af undersøgelsen.
Efter den faldende score i Coronakrisen og kundernes dertilhørende øget forbrug af deres internet i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester, hvilket øgede kravene til internetforbindelsen i hele hjemmet, ser vi nu at scoren hos internetselskaberne igen er begyndt at stige. Den gennemsnitlige score ligger på det højeste niveau, vi har set igennem de 11 år BrancheIndex™ Internet er blevet gennemført.”, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.
BrancheIndex™ Internet i pressen
BrancheIndex™ Internet møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.
Download: BrancheIndex™
Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.
Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.
BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ Dagligvarer
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ Pension
Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere
Estimeret: 6 min. læsetid