BrancheIndex™ Internet

Forside 9 Vores research 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Internet

Danske internetselskabers kundeloyalitet i 2022

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
Undersøgelsen giver de danske internetselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

Internetselskaberne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image
  • Samfundsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ Internet 2022 resultat

Resultatet fra den seneste BrancheIndex™ Internet undersøgelse, i april 2022, giver for 11. gang i træk Waoo den højeste placering, blandt de deltagende internetselskaber. Waoo formår derved at fastholde sin position, som internetselskabet med de mest loyale kunder.

Ud over resultater for LoyalitetsIndex™, bidrager dette års undersøgelse med viden om 5480 internetkunders vurdering af deres internetselskab, på centrale områder såsom Produkt- og Servicekvalitet, Image og Værdi for pengene.

Waoo fortsat frontløber

På de tre øverste podiepladser ser vi først Waoo, på den næsthøjeste skammel står Hiper, og på tredjepladsen er det en ny deltager i undersøgelsen, Fastspeed.

BrancheIndex™ Internet 2022

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Internet målinger. Det er ikke muligt at vise en resultatsammenligning for Fastspeed.

Stigning i indekspoint

Vi ser igen i år, at Waoos fokus på produktet i form af fiberteknologi, og et stærkt image, sikrer førstepladsen. Waoo stiger 3 point i årets undersøgelse, men de to lavsprisselskaber, Hiper og Fastspeed, følger lige efter. Hiper stiger hele 9 indekspoint, Fastspeed, som deltager i undersøgelsen for første gang, placerer sig fint i toppen af undersøgelsen.

Efter den faldende score i Coronakrisen og kundernes dertilhørende øget forbrug af deres internet i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester, hvilket øgede kravene til internetforbindelsen i hele hjemmet, ser vi nu at scoren hos internetselskaberne igen er begyndt at stige. Den gennemsnitlige score ligger på det højeste niveau, vi har set igennem de 11 år BrancheIndex™ Internet er blevet gennemført.”, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex™ Internet i pressen

BrancheIndex™ Internet møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Waoo har eksisteret i 12 år og i 11 af dem, har danskerne valgt Waoo som Danmarks bedste internetleverandør. Vi er utrolig glade. Alle roserne går til medarbejderne og vores samarbejdspartnere. Samtidig tror jeg godt, jeg tør sige, at man ikke vinder 11 år i træk uden at gøre sig umage. At have vundet danskernes gunst siden 2011 vidner om, at vi ikke et sekund har lænet os tilbage og brugt det som en sovepude. Tværtimod. Hvis der er en ting, der kendetegner den måde, vi arbejder på, så er det fightervilje og evnen til at lytte til kunderne og hinanden. Der er ingen tvivl om, at en del af den ’hemmelige ingrediens’ er det fællesskab, vi oplever med vores fiberpartnere.”

– Markedsdirektør i Waoo og Fibia (2022)

Download: BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.

BrancheIndex produktark

BrancheIndex™ A-kasse

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 A-kasse medlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ A-kasse for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres a-kasse.
 

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.379 bankkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Bank for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres bank.
 

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.712 kunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres dagligvarekæde.
 

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 fagforeningsmedlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Fagforening for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres fagforening.
 

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.845 forsikringskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
 

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
 

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.398 pensionskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
 

Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

Hvem er bedst, og værst, til at dyrke sine kunderelationer? I rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022" kortlægges NPS®-scoren for tæt på 100 virksomheder, på tværs af 10 brancher.
 

Estimeret: 6 min. læsetid