BrancheIndex™ Internet

Waoo er igen tilbage på tronen
Waoo blev sidste år skubbet ned på andenpladsen efter 12 års total dominans, men de er nu i 2025 tilbage på den øverste podieplads igen.
Waoo har generobret 1. pladsen efter, at Altibox har oplevet faldende tilfredshed efter et teknisk udfordret år. Waoo vinder årets BrancheIndex Internet med 3 indekspoint, men på de efterfølgende pladser er der trængsel. Fastspeed, Hiper og Telenor følger efter med kun 1 indekspoint forskel mellem de tre.
Fastspeed scorer generelt højt på en række områder, mens Telenor topper på serviceoplevelsen, og Hiper er igen igen best in class på Værdi for pengene. Waoo tager dog førstepladsen på de øvrige områder, hvilket er produktkvalitet, image og samfundsansvar.
I den tunge ende finder vi de gamle, store selskaber, som alle trækker gennemsnittet ned, men ligesom i toppen er der en ny bundskraber. Først til den positive historie i bunden, YouSee går for tredje år frem, og har i år overladt årets bundplacering til Norlys. Norlys’ manglende kundeservice giver dem massiv tilbagegang. Telia placerer sig lige over YouSee og Norlys.
Feltet bliver skarpere og skarpere
”Efter den faldende score i Coronakrisen, ser vi nu, at scoren de seneste tre år hos internetselskaberne er status quo – tidligere steg indeksene på basis af den positive effekt fra den store udrulning af fiber. Coronakrisens øgede forbrug af internet i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester øgede nemlig kravene til internetforbindelsen i hele hjemmet – og de krav imødekommer fiber. Men vi har alle fiber i dag, så konkurrencen er flyttet fra produktet til den oplevede service og stabilitet, sammenholdt med prisen på dette, som kunderne nu oplever som et basisprodukt. Den gennemsnitlige score ligger på det højeste niveau, vi har set igennem de 14 år BrancheIndex™ Internet er blevet gennemført. Det er ikke længere nok blot at grave fiber ned, udrulningen er efterhånden komplet, så andre parametre begynder at blive vigtige for udbyderne, så ingen kan tillade sig at hvile på laurbærrene,” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.
Vil du gå i dybden med resultaterne?
Du kan købe en fuld BrancheIndex Internet rapport (+ 50 slides) inklusiv konkurrentresultater.
Du kan bestille den fulde rapport her.
Danske NPS resultater i 10 brancher
På baggrund af alle de årlige BrancheIndex undersøgelser, produceres en årlig ”NPS Benchmark” rapport.
Den kan du indtil videre hente gratis her.
Bag om BrancheIndex™ Internet
Loyalty Group gennemfører årligt undersøgelsen BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med – og loyalitet overfor – deres internetselskaber.
Undersøgelsen giver internetselskaberne en unik mulighed for, på mere end 20 spørgsmål, at monitorere kundernes oplevelser og forventninger – og ikke mindst i forhold til konkurrenternes – på følgende områder:
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Image
- Samfundsansvar
- Klagehåndtering
- NPS®
- Loyalitetsindex
Undersøgelser i andre brancher
Loyalty Group gennemfører årligt analyser i forskellige brancher. Læs mere om undersøgelserne via disse links:
BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ Dagligvarer
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ Pension
BrancheIndex™ Internet i pressen
Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes løbende i en række udvalgte medier.
Produktbeskrivelse
BrancheIndex™
Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.
