Forside 9 Brancheanalyser 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™ Mobil

Her er mobilselskabet med de mest loyale kunder i 2024

BRANCHEINDEX™ MOBIL

CBB Mobil er igen årets vinder

Holdet bag CBB Mobil har god grund til jubel, for det er lykkes for femte år i streg at indtage førstepladsen i BrancheIndex Mobil. Sejren kan i høj grad tilskrives CBB Mobils fokus på et stærk produkt til en attraktiv pris – med en service, selv feltets dyreste udbydere må kigge langt efter.

På en tæt andenplads har vi også sidste års sølvvinder, OiSTER, mens 3 Mobil med lidt mere afstand har kæmpet sig op på tredjepladsen. Sidste års bronzevinder, Eesy, er faldet til fjerdepladsen – og holder sig lige akkurat over gennemsnittet.

Nederst i feltet har vi de store, gamle teleudbydere, som alle trækker gennemsnittet ned – selvom flere af dem har set en fremgang i de senere år. Faktisk har hele branchen nydt godt af en fremgang, som først og fremmest er drevet af produktfremskridt.

Bedre dækning, færre udfald og en i international sammenhæng lav pris kan simpelthen ses på kundeloyaliteten.

Lillebrødrene giver storebrødrene baghjul

Det er som nævnt de mindre – men digitalt stærke – udbydere, som trækker fra i feltet, og gang på gang ser vi, at de gamle selskabers lavpris-lillebror får bedre vurderinger. CBB Mobil slår Telenor, Eesy og Telmore slår YouSee, og Call Me sniger sig lige forbi storebror Telia.

Der er dog intet odiøst i den tendens, for de etablerede firmaer har ikke den positive kant, som nykommerne har. De er ikke blevet tilvalgt på grund af lav pris, lokal forankring, grøn profil eller noget af alt det andet, de nye kommer med. De gamle er typisk valgt til af vanehensyn.

Omvendt står de gamle lidt stærkere i det på nogle punkter, da de nye selskabers kunder er lettere at lokke væk med lavere priser eller unikke services.

 

En sejrherre med skarpt fokus på service

”At CBB Mobil igen og igen står øverst på podiet, skal i høj grad tilskrives virksomhedens tilgang til kundeservice. Jo, pris og produkt spiller bestemt ind, og kunderne oplever stabilitet og god dækning til en konkurrencedygtig pris – og prisen er bestemt vigtig i denne branche. Især i lyset af inflation og stigende udgifter.
Men pris er ikke alt – for så havde CBB Mobil ikke hævet pokalen. Sejren er nemlig hevet hjem på én af Danmarks bedste serviceoplevelser. Det er sød musik i vores kundeelskende ører,” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

Grafisk fremstilling af undersøgelsens resultat

Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre mobilselskaber. Undersøgelsen baseres på 4580 svar fra danske mobilkunder, og de har svaret

Vil du gå i dybden med resultaterne?

Du kan købe en fuld BrancheIndex Mobil rapport (+ 50 slides) inklusiv konkurrentresultater. Du kan bestille den fulde rapport her.

Danske NPS resultater i 10 brancher

På baggrund af alle de årlige BrancheIndex undersøgelser, produceres en årlig ”NPS Benchmark” rapport.
Den kan du indtil videre hente gratis her.

Bag om BrancheIndex™ Mobil

Loyalty Group gennemfører årligt undersøgelsen BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med – og loyalitet overfor – deres mobilselskaber.

Undersøgelsen giver mobilselskaberne en unik mulighed for, på mere end 20 spørgsmål, at monitorere kundernes oplevelser og forventninger – og ikke mindst i forhold til konkurrenternes – på følgende områder:
 

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image
  • Samfundsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

Undersøgelser i andre brancher

Loyalty Group gennemfører årligt analyser i forskellige brancher. Læs mere om undersøgelserne via disse links:

BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ Dagligvarer
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™ Mobil i pressen

Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes løbende i en række udvalgte medier.

BrancheIndex Mobil

”Vi er utroligt stolte af, at CBB for fjerde år i træk vinder en Loyalty Award. Det er en blåstempling fra vores kunder, der også vidner om, at vi følger vores strategi – samt at alle vores medarbejdere sætter en stor ære i at gøre det nemt og enkelt at være kunde hos CBB. Der skal derfor lyde en kæmpe tak til både kunder og medarbejdere for denne fine pris.”

– Nikolaj Boserup, Head of CBB, CBB Mobil (2024)

Produktbeskrivelse

BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.