Forside 9 Brancheanalyser 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™ Mobil

Her er mobilselskabet med de mest loyale kunder i 2022

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
Undersøgelsen giver de danske mobilselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

Mobilselskaberne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Samfundsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ Mobil 2022 resultat

Her er resultaterne fra seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder har deltaget. CBB Mobil indtager årets førsteplads, mens OiSTER tager positionen lige efter. Telmore følger tæt efter på tredjepladsen, når det kommer til at have de mest loyale mobilkunder.

BrancheIndex™ Mobil 2022
Figur 1: Loyalitetsindeks blandt mobilselskaber (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer).
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Mobil målinger.

Mindre og digitalt stærke selskaber holder positionen helt i front

CBB Mobil scorer generelt højest, da det er lykkedes for dem at tilbyde en attraktiv pris, på et overordnet godt og stabilt produkt, som har en god dækning. Når kunderne har behov for at komme i kontakt med CBB Mobil, så har mobilselskabet ’pakket’ det gode produkt ind, i én af Danmarks bedste serviceoplevelser.
Med de generelt stigende priser i 2022, er prisen et vigtigt forhandlingspunkt, men ikke altafgørende, således ser vi at OiSTER opfattes som den mest attraktive på prisen, men deres kerneprodukt, mobiltelefoni, skuffer en smule blandt deres mobilkunder, hvilket gør at mobilselskabet placeres på en femteplads på produktsiden.
Telmore topper derimod produktsiden, med den højeste score i den kategori, og også her placerer YouSee sig blandt de øverste, på en fjerdeplads, hvilket er den eneste kategori YouSee formår at opnå en positiv score i. Tilbagemeldingen fra YouSee’s kundedatabase, Danmarks største, i de andre kategorier er anderledes dystre, da mobilselskabet placeres absolut lavest, som nummer 8 ud af 8 i disse fire kategorier: Servicekvalitet, Værdi for pengene, Image og Samfundsansvar.”, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex Mobil

BrancheIndex™ Mobil i pressen

BrancheIndex™ Mobil møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

BrancheIndex™ A-kasse

BrancheIndex™ - A-kasse. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™ - Bank - Læs mere om vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™ - Dagligvarer - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™ - Fagforening. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™ - Forsikring. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™ - Internet. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™ - Pension - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse af... Læs mere her.

NPS Benchmarks

Loyalty Groups årlige rapport ”NPS Benchmarks” giver en dyb indsigt i... Læs mere her.

Vi er utrolig stolte af at CBB for tredje år i træk vinder Loyalty Award. Det er en blåstempling fra vores kunder, der også vidner om at vi følger vores strategi, samt at alle vores medarbejdere sætter en stor ære i at gøre det nemt og enkelt at være kunde hos CBB. Der skal derfor lyde en kæmpe tak til både kunder og medarbejdere for denne fine pris.

– Direktør i CBB

Produktbeskrivelse

BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.