Forside 9 Brancheanalyser 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™ Mobil

Danske mobilselskabers kundeloyalitet i 2025
BRANCHEINDEX™ MOBIL

Der er trængt på toppen

Holdet bag CBB Mobil har god grund til jubel, for det er lykkes for femte år i streg at indtage førstepladsen i BrancheIndex Mobil. Sejren er i år udfordret, da de går tilbage, men de er trods alt stadig på øverste podieplads. Sejren kan igen i høj grad tilskrives CBB Mobils fokus på et stærkt produkt til en attraktiv pris – med en service, selv feltets dyreste udbydere må kigge langt efter.

På en ekstrem tæt placering i toppen har vi efterfølgende 3 Mobil, OiSTER og Eesy. De fire forreste har kun en forskel på et enkelt indekspoint imellem sig, der er således trængt på toppen. 3 Mobil placerer sig med den bedste placering nogensinde som nummer to. 3 Mobil har de seneste tre år igen og igen vist fremgang – de har i de seneste tre år været højdespringer, og fortsætter de deres udvikling kan CBB Mobil blive udfordret på deres førsteplads, og deres forsøg på at vinde seks år i streg i den kommende 2026 måling.

Nederst i feltet har vi de store, gamle teleudbydere, som alle trækker gennemsnittet ned – YouSee har let fremgang i år mens de to andre ældre udbyder Telenor og Telia går tilbage, Telia overtager Telenors sidsteplads i 2025. Begge er udfordret med lav placering og dårlig udvikling

Lillebrødrene giver storebrødrene baghjul

Det er som nævnt de mindre – men digitalt stærke – udbydere, som trækker fra i feltet, og gang på gang ser vi, at de gamle selskabers lavpris-lillebror får bedre vurderinger. CBB Mobil slår Telenor, Eesy og Telmore slår YouSee, og Call Me er langt over storebror Telia. Telias nye ejerskab med en endnu større storebror Norlys gør i øvrigt ikke noget positivt for kundernes oplevelse.

Der er dog intet odiøst i den tendens, for de etablerede firmaer har ikke den positive kant, som nykommerne har. De er ikke blevet tilvalgt på grund af lav pris, lokal forankring, grøn profil eller noget af alt det andet, de nye kommer med. De gamle er typisk valgt til af vanehensyn.

Den største trussel for de nye selskaber er nye mobil-udbyder med endnu mere attraktive priser, da de nye selskabers kunder ofte er lettere at lokke væk med lavere priser eller unikke services.

 

En sejrherre med skarpt fokus på service

”At CBB Mobil igen og igen står øverst på podiet, skal i høj grad tilskrives virksomhedens tilgang til kundeservice. Jo, pris og produkt spiller bestemt ind – kunderne oplever stabilitet og god dækning til en konkurrencedygtig pris, og prisen er bestemt vigtig i denne branche. Især i lyset af inflation og stigende udgifter.
Men pris er ikke alt – for så havde CBB Mobil ikke hævet pokalen. Sejren er nemlig hevet hjem på én af Danmarks bedste serviceoplevelser. Det er sød musik i vores kundeelskende ører,”
siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

Grafisk fremstilling af undersøgelsens resultat
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre mobilselskaber. Undersøgelsen baseres på 5.276 svar fra danske mobilkunder, og de har svaret i marts 2025.

Vil du gå i dybden med resultaterne?

Du kan købe en fuld BrancheIndex Mobil rapport (+ 50 slides) inklusiv konkurrentresultater. Du kan bestille den fulde rapport her.

Danske NPS resultater i 10 brancher

På baggrund af alle de årlige BrancheIndex undersøgelser, produceres en årlig ”NPS Benchmark” rapport.
Den kan du indtil videre hente gratis her.

Bag om BrancheIndex™ Mobil

Loyalty Group gennemfører årligt undersøgelsen BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med – og loyalitet overfor – deres mobilselskaber.

Undersøgelsen giver mobilselskaberne en unik mulighed for, på mere end 20 spørgsmål, at monitorere kundernes oplevelser og forventninger – og ikke mindst i forhold til konkurrenternes – på følgende områder:
 

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image
  • Samfundsansvar
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

Undersøgelser i andre brancher

Loyalty Group gennemfører årligt analyser i forskellige brancher. Læs mere om undersøgelserne via disse links:

BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ Dagligvarer
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™ Mobil i pressen

Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes løbende i en række udvalgte medier.

BrancheIndex Mobil

”Vi er utroligt stolte af, at CBB for femte år i træk vinder en Loyalty Award. Det er en blåstempling fra vores kunder, der også vidner om, at vi følger vores strategi – samt at alle vores medarbejdere sætter en stor ære i at gøre det nemt og enkelt at være kunde hos CBB. Der skal derfor lyde en kæmpe tak til både kunder og medarbejdere for denne fine pris.”

– Nikolaj Boserup, Head of CBB, CBB Mobil (2025)

Produktbeskrivelse

BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.