BrancheIndex™ Dagligvarer
Discountkæde er ubesejret på kundeloyalitet, for syvende år i træk
Dagligvarekæderne vurderes på en række centrale områder.
Vurderingsområder
- Tilgængelighed
- Servicekvalitet
- Produktkvalitet
- Værdi for pengene
- Tillid
- Økologi
- Image og omdømme
- Samfundsansvar
- Klagehåndtering
- NPS®
- Loyalitetsindeks
BrancheIndex™ Dagligvarer 2022 resultat
Med en stigning i scoren på 1 indekspoint siden sidste års resultat, sikrer Rema 1000 sig, med 69 indekspoint – for syvende år i træk – den øverste podieplads i Loyalty Groups analyse BrancheIndex™ Dagligvarer. Analysen er baseret på 4.663 danskeres oplevelse af deres primære dagligvarekæde.
De nærmeste konkurrenter om podiepladserne er Meny med en score på 62, og Lidl med en score på 61.
Fakta’s stabile sidsteplads, samt faldende loyalitet overfor både Kvickly (-4 indekspoint), og SuperBrugsen (-2 indekspoint) sammenlignet med sidste års undersøgelse, er måske årsagen til Coop’s fokus på at skabe forandringer og navneskift i deres dagligvarekæder. Coop 365 er medtaget for første gang i undersøgelsen, kæden placerer sig midt i feltet, med en score på 55.
Bilka indehaver årets mest negative udvikling, da de går hele 8 indekspoint tilbage, sammenlignet med resultatet i 2021.
Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse, og inkluderer mindre dagligvarekæder, som ikke er medtaget i denne grafik.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Dagligvarer målinger.
Rema 1000 fastholder årsagerne til kædens succes
Ifølge Lars Jepsen, Research chef i Loyalty Group, har Rema 1000’s fokus på den nære kundeoplevelse og konkurrencedygtige priser båret frugt: “Rema 1000’s koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, som sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, er en succes. Rema 1000 har forstået, og fastholdt, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden differentierer sig, sammenholdt med kædens øgede fokus på social ansvarlighed bl.a. madspild, sikres det at kunderne har en god image opfattelse af Rema 1000. Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er en af de mest rentable dagligvarekæder, på det danske marked”, udtaler han.
BrancheIndex™ Dagligvarer i pressen
BrancheIndex™ Dagligvarer møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.
BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ - A-kasse. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ - Bank - Læs mere om vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ - Fagforening. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ - Forsikring. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ - Internet. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ - Mobil. Gå på opdagelse i vores seneste undersøgelse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Pension
BrancheIndex™ - Pension - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse af... Læs mere her.
NPS Benchmarks
Loyalty Groups årlige rapport ”NPS Benchmarks” giver en dyb indsigt i... Læs mere her.
Produktbeskrivelse
BrancheIndex™
Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.