BrancheIndex™ Forsikring
Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
Undersøgelsen giver de danske forsikringsselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.
Forsikringsselskaberne vurderes på en række centrale områder.
Vurderingsområder
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Omdømme
- Samfundsansvar
- Skadeshåndtering
- NPS®
- Loyalitetsindeks
BrancheIndex™ Forsikring 2022 resultat
4226 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab i dette års undersøgelse. Blandt de 11 undersøgte forsikringsselskaber, tager Lærerstandens Brandforsikring endnu en gang førstepladsen.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Forsikring målinger.
LB vinder igen igen!
De større forsikringsselskaber har positiv udvikling, ingen af selskaberne er faldet siden sidste undersøgelse – men der er stadig langt til toppen!
For 11. år i træk har Lærerstandens Brandforsikring opretholdt sin førende position i BrancheIndex™ Forsikring.
IDA Forsikring placerer sig endnu en gang som næstbedst, mens ALKA indtager tredjepladsen. De fleste forsikringsselskaber har oplevet positiv fremgang, kunderne oplever en større værdi samt nytte af deres forsikring, hvilket resulterer i et øget tilfredshedsniveau.
Balancen imellem top og bund, på hver sin side af gennemsnittet, bibeholdes nøjagtig ligesom sidste års undersøgelse. Men det er på lave side af gennemsnittet, at de største fremskridt er sket – If er steget med hele 9 indekspoint, Topdanmark og Codan er begge steget 5 indekspoint.
”Mindre forsikringsselskaber oplever højere loyalitet fra deres kunder, da de ofte er mere fleksible, proaktive og målrettede i deres tilgang til kundetilpasning. De har tendens til at have en mere tydelig branding overfor deres kunder, og er hurtigere til at anvende nye teknologier. ALKA er, igen i 2022, det selskab hvor kunderne opfatter dem som værende bedst til digitalisering og selvbetjening via internettet. Digitalisering og selvbetjening bør stadig være et fokusområde for de større forsikringsselskaber”, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group
BrancheIndex™ Forsikring i pressen
BrancheIndex™ Forsikring møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.
BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ - A-kasse. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ - Bank - Læs mere om vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.
BrancheIndex™ Dagligvarer
BrancheIndex™ - Dagligvarer - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ - Fagforening. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ - Internet. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ - Mobil. Gå på opdagelse i vores seneste undersøgelse af... Læs mere her.
BrancheIndex™ Pension
BrancheIndex™ - Pension - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse af... Læs mere her.
NPS Benchmarks
Loyalty Groups årlige rapport ”NPS Benchmarks” giver en dyb indsigt i... Læs mere her.
Produktbeskrivelse
BrancheIndex™
Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.