Forside 9 Brancheanalyser 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™ Pension

Vindere på kundeloyalitet
Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
Undersøgelsen giver de danske pensionsselskab en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

Pensionsselskaberne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Tillid og etik
  • Samfundsansvar
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ Pension 2022 resultat

I årets undersøgelse, som kortlægger loyaliteten blandt 11 pensionsselskaber, viser det sig igen at arbejdsmarkedspensionsselskaberne er de store vindere på kundeloyalitet. Undersøgelsen giver viden om 4372 danskeres oplevelser med deres produkter, serviceoplevelser og andre områder, som de møder som kunder hos deres pensionsselskab.

Industriens Pension har den højeste score på loyalitet, mens Lærernes Pension tager andenpladsen – PensionDanmark har placeret sig på tredjepladsen.

Blandt de kommercielle selskaber er PFA det bedst placerede, mens AP Pension er henvist til en andenplads, blandt de kommercielle, i 2022.

BrancheIndex™ Pension 2022
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre pensionsselskaber, som ikke er medtaget i denne grafik.
Tallene i firkanterne til højre, er ændringen i indekspoint, i de seneste to BrancheIndex™ Pension målinger. P+ har ikke deltaget i tidligere undersøgelser, og det er derfor ikke muligt at vise en resultatsammenligning fra tidligere.

Loyaliteten går let frem hos de fleste selskaber

Vi ser at de fleste pensionsselskaber går let frem i deres loyalitetsscore. Det kan måske være en overraskelse, at loyaliteten stiger i tider med faldende afkast på pensionsopsparingen, men det skaber en tryghed og ikke mindst tillid, at have en professionel rådgiver, der kan hjælpe med at navigere igennem dette økonomiske stormvejr, samt varetage investeringen af pensionsformuen. Når vi ser på oplevelser såsom værdi for pengene, falder dette område væsentligt i årets undersøgelse, dette til trods påvirkes kundernes tillid til deres pensionsselskab i forhold til at sikre fremtidig opsparing ikke i samme negative grad.
Der er fortsat en overordnet usikkerhed omkring pensionsalder, fremtidig afkast på pensionen, samt værdien af pensionen i disse inflationstider, hvilket igen i år skaber bekymring og uvished hos nogle kunder og medlemmer
”, udtaler Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex Pension

BrancheIndex™ Pension i pressen

BrancheIndex™ Pension møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

BrancheIndex™ A-kasse

BrancheIndex™ - A-kasse. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™ - Bank - Læs mere om vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™ - Dagligvarer - Læs vores resultater fra den seneste undersøgelse... Læs mere her.

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™ - Fagforening. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™ - Forsikring. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™ - Internet. Loyalty Group gennemfører hvert år en analyse af... Læs mere her.

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™ - Mobil. Gå på opdagelse i vores seneste undersøgelse af... Læs mere her.

NPS Benchmarks

Loyalty Groups årlige rapport ”NPS Benchmarks” giver en dyb indsigt i... Læs mere her.

Medlemmernes tilfredshed og loyalitet er virkelig vigtig for os, og derfor er vi også rigtig glade for den flotte bedømmelse. Vi er meget bevidste om, at vi fortsat skal levere varen på alle områder for at blive ved med at leve op til tilliden. Det gælder, uanset om det handler om god service, fornuftige afkast, klar kommunikation, gode digitale løsninger eller lave omkostninger. Vi skal hele tiden udvikle os for at blive ved med at have de rette produkter og services.

– Laila Mortensen, Adm. direktør, Industriens Pension (2022)

Vi tager intet for givet, og vi kan kun blive ved med at få gode tilbagemeldinger ved hele tiden at se på, hvad vi giver af værdi til medlemmerne både på de økonomiske forhold og i forhold til den service, som vi leverer. Herudover skal vores produkttilbud hele tiden følge med og være på forkant med udviklingen, så vi har de forsikringer og opsparingsprodukter, der passer til medlemmernes behov.

– Laila Mortensen, Adm. direktør, Industriens Pension (2022)

Produktbeskrivelse

BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.