BrancheIndex™ Internet
Her er internetselskabet med de mest loyale kunder i 2024
Altibox er den nye konge på tronen
Efter 12 års total dominans af Loyalitetsindekset er Waoo blevet skubbet ned af podiets førsteplads af relativt nye Altibox.
Altibox er årets vinder, og det skyldes i høj grad virksomhedens store fokus på produktet; fibernet til en oplevet attraktiv værdi. Norske Altibox stiger to point i forhold til sidste år, og det er nok til at overhale danske Waoo, som indtager en andenplads – med kun ét point ned til Hiper på tredjepladsen. Der er, med andre ord, trangt i toppen.
På fjerdepladsen finder vi årets højdespringer med hele fire indekspoint, Telenor, som skubber Fastspeed ned på en femteplads. Top-5 er alle med til at trække branchens gennemsnit op.
I den tunge ende finder vi de gamle, store selskaber, som alle trækker gennemsnittet ned. YouSee fastholder sin position som bundprop – men hullet til Stofa er blevet mindre og mindre i de seneste tre år.
Feltet bliver skarpere og skarpere
”Efter den faldende score i Coronakrisen, ser vi nu at scoren hos internetselskaberne er steget markant de seneste tre år – blandt andet i forbindelse med den positive effekt fra den store udrulning af fiber. Coronakrisens øgede forbrug af internet i forbindelse med hjemmekontorer, skoleundervisning, gaming og streamingtjenester øgede nemlig kravene til internetforbindelsen i hele hjemmet – og de krav imødekommer fiber. Den gennemsnitlige score ligger på det højeste niveau, vi har set igennem de 13 år BrancheIndex™ Internet er blevet gennemført. Ingen kan tillade sig at hvile på laurbærene,” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer). Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre internetselskaber. Undersøgelsen baseres på 4974 svar fra danske internetkunder, og de har svaret i marts 2024.
Vil du gå i dybden med resultaterne?
Du kan købe en fuld BrancheIndex Internet rapport (+ 50 slides) inklusiv konkurrentresultater.
Du kan bestille den fulde rapport her.
Danske NPS resultater i 10 brancher
På baggrund af alle de årlige BrancheIndex undersøgelser, produceres en årlig ”NPS Benchmark” rapport.
Den kan du indtil videre hente gratis her.
Bag om BrancheIndex™ Internet
Loyalty Group gennemfører årligt undersøgelsen BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med – og loyalitet overfor – deres internetselskaber.
Undersøgelsen giver internetselskaberne en unik mulighed for, på mere end 20 spørgsmål, at monitorere kundernes oplevelser og forventninger – og ikke mindst i forhold til konkurrenternes – på følgende områder:
- Produktkvalitet
- Servicekvalitet
- Værdi for pengene
- Image
- Samfundsansvar
- Klagehåndtering
- NPS®
- Loyalitetsindex
Undersøgelser i andre brancher
Loyalty Group gennemfører årligt analyser i forskellige brancher. Læs mere om undersøgelserne via disse links:
BrancheIndex™ A-kasse
BrancheIndex™ Bank
BrancheIndex™ Dagligvarer
BrancheIndex™ Fagforening
BrancheIndex™ Forsikring
BrancheIndex™ Internet
BrancheIndex™ Mobil
BrancheIndex™ Pension
BrancheIndex™ Internet i pressen
Loyalty Groups BrancheIndex™ undersøgelser møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes løbende i en række udvalgte medier.
Produktbeskrivelse
BrancheIndex™
Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et link til dokumentet i din indbakke.