BrancheIndex™ Dagligvarer

Forside 9 Vores research 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Dagligvarer

Discountkæde topper igen på kundeloyalitet

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsen giver de danske dagligvarekæder en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

Dagligvarekæderne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Klagehåndtering
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ Dagligvarer 2021 resultat

Rema 1000 tager for sjette år i træk årets øverste podieplads i Loyalty Groups analyse BrancheIndex Dagligvarer 2021 med et loyalitetsindeks på 68 point. De nærmeste konkurrenter på podiet omkring danskernes holdning til deres dagligvarekæde er Lidl med en score på 64 og Meny med en score på 62. Bilka har i årets undersøgelse en indeksscore over gennemsnittet, Bilka er højdespringer igennem de seneste 2 år med en stigning på hele 8 indekspoint siden 2019. Modsat tendens ser man hos Fakta, der har årets laveste score og falder massivt med hele 6 indekspoint i år.

BrancheIndex™ Dagligvarer 2021
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Gennemsnit er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre dagligvarekæder, som ikke er medtaget i denne grafik).

Fokus på kundeoplevelser og socialansvarlighed har båret frugt

Ifølge Lars Jepsen, Researchchef i Loyalty Group, har Rema 1000’s fokus på den nære kundeoplevelse og konkurrencedygtige priser båret frugt: “Rema 1000’s koncept med den lokale købmand med et stærkt bagland, der sikrer de rigtige produkter til konkurrencedygtige priser, har været en succes i Danmark. Rema 1000 har forstået, at den nære kundeoplevelse er det punkt, hvor kæden kan differentiere sig, sammenholdt med øget fokus på social ansvarlighed bl.a. madspild, sikrer at kunderne har god image opfattelse af Rema 1000. Den gode kundeoplevelse går hånd i hånd med den gode indtjening, og Rema 1000 er i dag en af de mest rentable dagligvarekæder på det danske marked”, udtaler han.

BrancheIndex™ Dagligvarer i pressen

BrancheIndex™ Dagligvarer møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Vi er utroligt stolte, glade og ydmyge over at modtage Loyalty Award 2021. Det er vores kunder, som anerkender det, som de møder i vores butikker, når de handler, og vi ønsker hele tiden at forbedre os og gøre det endnu bedre. Denne pris giver en kæmpe stolthed og motivation hos vores 15.000 ansatte – både i butikkerne og i baglandet – som hver dag arbejder hårdt og fokuseret på at give vores kunder en god oplevelse. Denne førsteplads giver endnu mere motivation til at fortsætte dette arbejde.”

– Indkøbs- og marketingsdirektør, Rema 1000

Download: BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.

BrancheIndex produktark

BrancheIndex™ A-kasse

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 A-kasse medlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ A-kasse for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres a-kasse.
 

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.379 bankkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Bank for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres bank.
 

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 fagforeningsmedlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Fagforening for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres fagforening.
 

BrancheIndex™ Forsikring

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.845 forsikringskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
 

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 internetkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
 

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
 

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.398 pensionskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
 

Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

Hvem er bedst, og værst, til at dyrke sine kunderelationer? I rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022" kortlægges NPS®-scoren for tæt på 100 virksomheder, på tværs af 10 brancher.
 

Estimeret: 6 min. læsetid