BrancheIndex™ Forsikring

Forside 9 Vores research 9 BrancheIndex™ 9 BrancheIndex™ Forsikring

Forsikringsselskaber taber på kundeloyalitet

Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Forsikring for at afdække danskernes tilfredshed med og loyalitet overfor deres forsikringsselskab.
Undersøgelsen giver de danske forsikringsselskaber en unik mulighed for at se, hvordan de klarer sig i forhold til konkurrenterne.

Forsikringsselskaberne vurderes på en række centrale områder.

Vurderingsområder

  • Produktkvalitet
  • Servicekvalitet
  • Værdi for pengene
  • Image og omdømme
  • Tillid og etik
  • NPS®
  • Loyalitetsindex

BrancheIndex™ Forsikring 2021 resultat

3845 privatkunder har tilkendegivet deres loyalitets- og tilfredshedsforhold over for deres forsikringsselskab i dette års undersøgelse. Blandt de 11 undersøgte forsikringsselskaber, tager Lærerstandens Brandforsikring endnu en gang førstepladsen.

BrancheIndex™ Forsikring 021
Figur 1: Loyalitetsindeks (indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer (Total er udregnet på basis af den totale undersøgelse og inkluderer mindre selskaber, som ikke er medtaget i denne grafik).

Stærk fører stadig i front, mens de store selskaber går tilbage

For 10. år i træk formår Lærerstandens Brandforsikring at forsvare sin topposition i BrancheIndex™ Forsikring.
IDA Forsikring placerer sig som nummer 2, mens ALKA er nummer 3.
En række af de større selskaber har i år haft en tilbagegang, og kunderne oplever et lavere tilfredshedsniveau. De selskaber der i år ligger placeret under gennemsnittet er Tryg, If, Topdanmark, Alm. Brand og Codan – med Gjensidige Forsikring på den sidste placering, i årets undersøgelse.

“De mindre selskaber har højere loyalitet, fordi de små er mere fleksible, proaktive og målrettet i at caste deres kunder. De små selskaber er generelt bedre til at have et tydeligt brand blandt deres kunder, og er klar til at anvende ny teknolog. ALKA er igen i 2021 det forsikringsselskab, hvor kunderne opfatter, at de er bedst til digitalisering og selvhjælp via internettet. Dette bør være et fokusområde for de store selskaber” siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

BrancheIndex™ Forsikring i pressen

BrancheIndex™ Forsikring møder hvert år interesse fra den danske presse. Undersøgelsens resultater bringes i en række udvalgte medier.

Vi er ejet af vores medlemmer. Derfor er deres tilfredshed og loyalitet afgørende for os. Sat på spidsen er en sund forretning og gode forsikringer midlet, og glade medlemmer målet. Derfor er vi enormt stolte over, at vi vinder for 8. år i træk, og vi takker for anerkendelsen. Resultaterne viser også, at vi ikke hviler på laurbærrene. Og der skal lyde en kæmpe ros til alle de dygtige medarbejder i LB Forsikring knokler hver dag for at give vores medlemmer den bedst mulige oplevelse.”

– CCO, LB Forsikring (2021)

Download: BrancheIndex™

Her kan du downloade produktbeskrivelsen af BrancheIndex™, udfyld formularen, og modtag et download-link i din indbakke.

Du er også velkommen til at kontakte researchchef Lars Jepsen på e-mail lj@loyaltygroup.dk eller telefon +45 7025 2627, hvis du vil vide mere om BrancheIndex™ samt hvordan resultaterne kan anvendes til din bundlinjes fordel.

BrancheIndex produktark

BrancheIndex™ A-kasse

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 A-kasse medlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ A-kasse for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres a-kasse.
 

BrancheIndex™ Bank

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.379 bankkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Bank for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres bank.
 

BrancheIndex™ Dagligvarer

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.712 kunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Dagligvarer for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres dagligvarekæde.
 

BrancheIndex™ Fagforening

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 3.055 fagforeningsmedlemmer deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Fagforening for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres fagforening.
 

BrancheIndex™ Internet

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 internetkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Internet for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres internetselskab.
 

BrancheIndex™ Mobil

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2022, hvor 5.480 mobilkunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Mobil for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres mobilselskab.
 

BrancheIndex™ Pension

BrancheIndex™-resultat fra den seneste undersøgelse, gennemført i 2021, hvor 4.398 pensionskunder deltog. Loyalty Group gennemfører hvert år BrancheIndex™ Pension for at afdække danskernes tilfredshed med, og loyalitet overfor deres pensionsselskab.
 

Nye NPS® Benchmarks: Så loyale er de danske forbrugere

Hvem er bedst, og værst, til at dyrke sine kunderelationer? I rapporten "BrancheIndex™ Danmark 2022" kortlægges NPS®-scoren for tæt på 100 virksomheder, på tværs af 10 brancher.
 

Estimeret: 6 min. læsetid