Energi Fyn Bredbånd
– Midlet var detaljerede kundeundersøgelser og en målrettet indsats
Situation
Energi Fyn Bredbånd leverer bredbånd – gennem samarbejdet i Waoo, som vi også har hjulpet – og selskabet arbejder meget ambitiøst med kundefastholdelse og -tilfredshed. Ildsjæle i selskabet driver arbejdet med kundeloyalitet, så det rodfæster sig i hele organisationen, og Energi Fyn Bredbånd ønskede at sætte turbo på det i forvejen gode arbejde. Det krævede en dyb indsigt.
Løsning
Loyalty Group bistod med at analysere yderligere på de allerede tilgængelige resultater fra Waoo. Arbejdet indeholdt bl.a. mere detaljeret segmentering og yderligere prioritering af indsatsområder. Vi etablerede også en række hændelsesbaserede undersøgelser på de særligt kritiske kontaktpunkter, og Loyalty Group håndterede det løbende arbejde med dataindsamling, kundeanalyser, rapportering og løbende status- og inspirationsmøder.
Resultat
Via den løbende dataindsamling var det blandt andet muligt for Energi Fyn Bredbånd at sætte ind langt tidligere i forhold til indsatsen med at fastholde de såkaldt kritiske kunder. Analysearbejdet har også skabt klare beviser for den forretningsøkonomiske værdi af at styrke kundeloyaliteten blandt selskabets kunder. De mest effektfulde indsatser kan nu vurderes, prioriteres og løbende følges.