Arctic Umiaq Line
– midlet var solide kundeindsigter, prioriterede indsatser og struktureret opfølgning
Arctic Umiaq Line A/S (AUL) er et grønlandsk rederi, der driver passagertransport på Grønlands vestkyst. Efter at have opereret med underskudsgaranti fra Hjemmestyret, skulle AUL som noget nyt operere på fuldt ud ordinære markeds- og konkurrencevilkår. Det krævede et solidt vidensgrundlag som basis for fremtidige beslutninger om strategi, nyinvesteringer og optimering af den daglige drift. Den erklærede målsætning for samarbejdet med Loyalty Group var en stigning i den årlige omsætning per passager på hele 20 procent.
AUL besluttede, i dialog med Loyalty Group, at mersalgspotentialet ombord på skibet M/S Sarfaq Ittuk skulle afdækkes. Derfor gennemførte vi henholdsvis en kvalitativ undersøgelse i form af et tredages feltstudie og en kvantitativ undersøgelse af passagerernes overordnede tilfredshed med de eksisterende forhold og tilbud ombord.
Formålet var at afdække de kontaktpunkter, der var med til at skabe kundeoplevelsen ombord – og at vurdere, om AUL udnyttede mulighederne for kryds- og mersalg.
Feltstudiet viste generelt, at AUL allerede havde iværksat en række gode initiativer for at skabe en god oplevelse ombord. Iagttagelserne blev også understøttet af den efterfølgende kundeundersøgelse, der viste, at kunderne var meget tilfredse ved at rejse med AUL.
Kundestudiet viste imidlertid også, at der lå et stort uudnyttet potentiale i at skabe en mere salgs- og marketingorienteret kultur ombord på skibet, hvor alle besætningsmedlemmer aktivt understøtter og fordrer mersalget ombord. Loyalty Group udarbejdede en omfattende rapport med klare anbefalinger og arrangerede en salgsworkshop med alle ledende besætningsmedlemmer.
Leverede ydelser
Ledelsesforankring
- CX business case (Monetizing CX)
Design af VoC program (Voice of Customer)
- Kortlægning af kunderejse/kontaktpunkter
- Afklaring af behov for kundeindsigt og rapportering (output)
- Afklaring af målgrupper (respondenter)
- Fastlæggelse af respondentdata (eksisterende data)
- Fastlæggelse af spørgerammer
- Fastlæggelse af rapportering og successkriterier
- Fastlæggelse af opfølgningsstruktur
Dataindsamling
- Nulpunktsanalyse (Blue print)
- Transaktionelle/hændelsesbaserede kundeundersøgelser
- Relationelle kundeundersøgelser
Analyse & rapportering
- Driveranalyser
- Deskriptiv analyse
- Forretningsmæssig analyse
- Kritisk kundeproces (Closed loop)
- PowerPoint rapportering
Implementering
- Resultatgennemgang
- Resultatworkshop (prioritering)
Organisatorisk motivation
Andre kundecases
Har du lyst til at se flere af vores kunde cases?
Vælg her hvem du læse mere om:
Aktuelle cases:
BMW Group
Pindstrup Mosebrug
Waoo
Energi Fyn Bredbånd
Tidligere cases:
AP Pension
Eniig
Hartmann
NNIT
Royal Arctic Line
Struers
Klar til få mere ud af dit arbejde med kundeloyalitet?
Hvis du er interesseret i at lære mere om hvordan Loyalty Group i mere end 30 år har skabt værdi for vores kunder, så er vi klar med meget mere inspiration til dig!
Den første snak med en af vores rådgivere er altid helt uforpligtende, så det er ikke ”farligt” at tage det første skridt.
Du kan også nøjes med at tilmelde dig vores nyhedsbrev LoyaltyNews, og få inspiration og anbefalinger direkte i din indbakke.
Du skal bare udfylde formularen, så er vi i gang.
Vi glæder os til at høre fra dig!