NNIT

Målet var indfri sine vækstmål via af loyale kunder
– Midlet var at optimere kundeoplevelsen på baggrund af omfattende undersøgelser

Situation

NNIT er et af Danmarks største selskaber inden for IT-service og er ejet af Novo Nordisk. Virksomheden havde i en årrække været i vækst med en stor tilgang af nye kunder til følge. En af de vigtigste grundsten i NNIT’s succes var tilfredse og loyale kunder, og derfor arbejdede IT-virksomheden målrettet og ambitiøst med området. Det krævede skarpe indsigter.

Løsning

Som en del af NNIT’s samlede indsats gennemførte Loyalty Group en årlig måling rettet mod topledelsen hos kunderne. Her gav ledelsen en 360 graders vurdering af NNIT som samarbejdspartner, baseret på den kontakt, de havde haft med NNIT i løbet af året. Målingen blev et vigtigt styringsværktøj for NNIT, som tydeligt kunne se de områder, der havde størst betydning for kundeloyaliteten – og sætte ind herefter.

Resultat

NNIT’s målrettede fokus på kundeloyalitet har bidraget til realiseret vækst i både omsætning og indtjening. På samme tid har NNIT formået at tiltrække flere nye kunder, styrke kundefastholdelsen og øge salget til de eksisterende kunder.

Vi har valgt Loyalty Group, fordi de har stor kompetence og erfaring inden for kundeloyalitet. De har arbejdet med en række toneangivende virksomheder og forstår vores metoder og setup. Vi har fået netop den samarbejdspartner, vi havde håbet på.

– Lars B. Petersen, Associate Vice President, Marketing, NNIT

Målingen har stor værdi for os, fordi den viser, hvordan beslutningstagerne hos vores kunder oplever de forskellige faser af samarbejdet. Vi kan se hvilke indsatser, vi skal sætte ind med, for at skabe en positiv udvikling i loyaliteten.

– Lars B. Petersen, Associate Vice President, Marketing, NNIT

Vi kan tydeligt se, at den positive udvikling i kundeloyaliteten afspejler sig i en øget omsætning. Derfor er der heller ingen tvivl om, at kundeloyalitet er en faktor, som skal være på plads for at sikre fortsat vækst.

– Lars B. Petersen, Associate Vice President, Marketing, NNIT