NNIT
– Midlet var at optimere kundeoplevelsen på baggrund af omfattende undersøgelser
Situation
NNIT er et af Danmarks største selskaber inden for IT-service og er ejet af Novo Nordisk. Virksomheden havde i en årrække været i vækst med en stor tilgang af nye kunder til følge. En af de vigtigste grundsten i NNIT’s succes var tilfredse og loyale kunder, og derfor arbejdede IT-virksomheden målrettet og ambitiøst med området. Det krævede skarpe indsigter.
Løsning
Som en del af NNIT’s samlede indsats gennemførte Loyalty Group en årlig måling rettet mod topledelsen hos kunderne. Her gav ledelsen en 360 graders vurdering af NNIT som samarbejdspartner, baseret på den kontakt, de havde haft med NNIT i løbet af året. Målingen blev et vigtigt styringsværktøj for NNIT, som tydeligt kunne se de områder, der havde størst betydning for kundeloyaliteten – og sætte ind herefter.
Resultat
NNIT’s målrettede fokus på kundeloyalitet har bidraget til realiseret vækst i både omsætning og indtjening. På samme tid har NNIT formået at tiltrække flere nye kunder, styrke kundefastholdelsen og øge salget til de eksisterende kunder.